DataSky Ylläpito 24/7

Yritysten työasemien täysi turva

DataSkyn ydinpalveluna on ylläpito, joka on toteutettu yhteistyössä F-Securen kanssa.

Ylläpito pitää sisällään kaksi tärkeää aihealuetta yritysten työasemien tietoturvaan liittyen: Virus- ja haittaohjelmien valvonta ja reagointi sekä työasemapäivityksien asennus ja valvonta.

Virus- ja haittaohjelmien valvonta ja reagointi

Yrityksille suunnattu F-Securen Elements toimii yhtenä maailman parhaimmista virus- ja haittaohjelmien estoratkaisuna. Useilla yrityksillä onkin ostettuna Elements tuotteita itselleen käyttöön. Näissä tapauksissa kaikki valvonnan ja reagoinnin vastuu on suoraan yrityksellä itsellään.

Kun Elements on ostettu sertifioidulta F-Securen kumppanilta eli meiltä tai siirretään meille, voidaan ottaa käyttöön asiakasyrityskohtainen valvonta ja reagointi virus- ja haittaohjelmien varalta.

Tämä tarkoittaa sitä, että jos ja kun ohjelma estää jonkun haitallisen toimenpiteen, tulee tästä tieto meille. Me valvomme ja tutkimme, onko tarvetta jatkotoimenpiteille.

Tämä on asiakasyrityksen harteilta suoraan poistettu taakka, jolloin voidaan taas keskittyä olennaiseen. Me tiedämme monesti ensin, jos on tullut tietoturva ongelma, ennen kuin asiakas on edes huomannut.

Kriittisessä tapauksessa nettiyhteys työasemalle voidaan katkaista etänä, jolloin mahdollista lisävahinkoa ei tapahdu. Erittäin hankalissa tapauksissa, on meillä mahdollisuus eskaloida tapaus jopa F-Securen tiimille asti tutkittavaksi.

Työasemapäivityksien valvonta ja reagointi

Jos yrityksessäsi työasemilla on Windows 10 -käyttöjärjestelmä, pitää sitä aina säännöllisen väliajoin päivittää.

Sama pitää tehdä myös työasemalle asennettujen ohjelmien kohdalla, että ne pysyvät ajan tasalla. Haasteena on, että työasemalle on yleensä asennettu paljon ohjelmia, joita ei välttämättä edes säännöllisin väliajoin tule avattua. Silloin ohjelmat eivät pääse edes ehdottamaan päivitystä.

Ohjelmat ja käyttöjärjestelmä ehdottavat päivityksiä, mutta työkiireiden keskellä tulee usein valittua, että päivitä myöhemmin. Osa päivityksistä on ominaisuuksia muuttavia päivityksiä, mutta osa on niitä tärkeitä suojauspäivityksiä, jotka tulisi aina asentaa heti kun vain mahdollista. Päivitysten tekemättömyys aiheuttaa jatkossa ongelmia, osa voi olla jopa niin perusteellisia, ettei työasema käynnisty enää käyttöjärjestelmään asti.

DataSkyn asiantuntijat huolehtii päivityksistä puolestasi joka viikko. Päivityksiä asennetaan erikseen myös, jos tärkeitä tai kriittisiä päivityksiä julkaistaan ohjelmistotoimittajien toimesta.

Päivitysten kohdalla, jotka vaativat työaseman uudelleenkäynnistyksen, annetaan toimenpiteelle aikaa 24 tuntia, joten keskeneräiset työt saadaan loppuun tai ainakin tallennettua. Ohjelmistopäivitysten tekeminen säännöllisesti ennaltaehkäisee suuren osan monista työasemiin liittyvistä ongelmista.

Toimivat laitteet tuovat suoraan kustannussäästöä joka yritykselle. Monet yritykset luottavatkin meidän palveluumme ja se on meille kunnia asia.

Kiinnostunutratkaisuistamme?

Kiinnostunutratkaisuistamme?

Vaihde

Puh. 010 820 9920

Myymälämme on avoinna Ma – Pe klo 08.00 – 16.00.
Muuna aikana sopimuksen mukaan.

Etätuki toimii sopimuksen mukaan, ajanvarauksella yrityksille.

Vanha yhdystie 14B,
04430 Järvenpää